Monday, January 17, 2005

Back to BKK

Early this morning I took the bus to Bangkok. On the way, I got a phone call from my parents that there had been an accident in the Bangkok Metro and that there were hundreds of wounded people. So you see, it can be really dangerous traveling around Thailand. The nuns in Suan Mokkh would have a good explanation about why I never was involved in any of these dangerous circomstances : karma ! People that are victims in those kind of situations have bad karma. That's what they told us multiple times, that the tsunami victims must have had bad karma, cause they know monks in the affected areas who all came out of it well, cause they have good karma. Maybe I have good karma too then, or ... I was just lucky ! ;-)

Ik heb vanmorgenvroeg de bus van Sukothai naar Bangkok genomen. Onderweg kreeg ik een telefoontje van mijn ouders dat er een botsing is geweest in de metro van bangkok en er zijn zeker honderd gewonden gevallen. Zo zie je maar, he, 't kan echt gevaarlijk zijn in Thailand rondreizen. De nonnen in Suan Mokkh zouden anders wel een hele goede verklaring hebben waarom ik nooit betrokken ben in al die gevaarlijke toestanden : karma ! Mensen die slachtoffer zijn in dergelijke situaties hebben nl. slecht karma. Dat hebben ze meermaals gezegd, dat de slachtoffers van de tsunami slecht karma moeten hebben, want ze kennen monikken in de getroffen gebieden en die zijn allemaal gezond en wel ontkomen, want zij hebben goed karma. Misschien heb ik dus ook wel goed karma of gewoon veel geluk, natuurlijk .... ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home