Wednesday, September 01, 2004

Amazing Thailand



My plan for today was to visit the big temples in Bangkok, but I didn't quite succeed. I was on my way to the Golden Mount and I'd been stopped already by 2 friendly looking Thais who told me that the temples I wanted to see were closed becose of a special buddhist holiday. I had already read about those guys that only tell you this so you will get on their tuktuk and visit some shops of their friends. But when I got to the Golden Mount it really looked as if it was closed. and when I was checking my travelguide to see if this was right, a german girl, Janina, who I didn't know, grabbed me to join her at such a shopping tour with a tuktuk. She was already on the tuktuk and had already agreed to such a tour. In the end we didn't stay that long on the tuktuk and we didn't even have to pay for it.
Afterwards we walked to Chinatown and got lost, but in the end we found our way and got to visit some temples ...
At night we met Rowan, an Australian guy, that I met on the lonely planet forum. We hoped it would be a nice looking guy with a tan and blond curls, but it wasn't to be.




Mijn plan voor vandaag was de grote tempels in bangkok te bezoeken, maar dat is toch niet helemaal gelukt. Ik was op weg naar de Golden Mount, en werd onderweg al 2 keer tegengehouden door vriendelijk uitziende Thai's die me vertelden dat die tempels die ik wilde bezoeken pas in de namiddag zouden opengaan vanwege een speciale boeddhistische feestdag, nu had ik al gelezen dat er dergelijke mannen rondlopen die alleen maar een tuk-tukritje willen verkopen waarbij je langs alle mogelijke winkels en 'toeristeninformatiepunten' rijdt. Bij de Golden Mount aangekomen te zijn bleek toch dat die gesloten was en terwijl ik in mijn reisgids of dit wel klopte, werd ik door een Duits meisje, Janina, mee in een tuk-tuk gesleurd om zo'n tour te doen. Zij dacht dus dat t allemaal waar was wat die vriendelijke man verteld had, en ze was ook alleen en dacht dat 't misschien leuker zou zijn met z'n twee. We zijn behoorlijk snel van de tuk-tuk afgeraakt en hebben niet eens moeten betalen
Daarna zijn we maar in Chinatown gaan rondlopen en verdwaalt, maar we zijn er terug uitgeraakt en hebben nog enkele tempels kunnen bezoeken, die we al van plan waren te bezoeken ...
's avonds hebben we ook nog Rowan ontmoet, een Australische jongen, die ik op de lonelyplanetsite had leren kennen. We hadden gehoopt ne schone gebruinde jongen met blonde krullen te ontmoeten, maar helaas, 't heeft ni mogen zijn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home