Sunday, September 19, 2004

Lumpini



I walked a lot again today. First I went to the flowermarket, where they had flowers in very unnatural colors, I think they painted them a little. After that I went to Little India (which was very little indeed) and Chinatown. Then I took the metro to Lumpini Park, where it was very nice and quiet. I had some great Japanese food for 105 baht! That's 2 euro! And from there I walked all the way through the Silom neighbourhood to the Taksin bridge to take the boat back to my hotel. Silom was nice. It was calm, maybe because it was sunday and early afternoon. It was a nice walk, though I got two huge blisters on my feet. Yesterday I bought new flipflops (35 baht), I guess they're still too tight around my toes.
When I went back to my hotel something really funny happened on the boat. There's always a boy on these boats that whistles his whistle to signal to the driver that they have arrived or that they can leave again. At the last stop before my stop all the passengers had either left or boardered so the guy whistled. But then, two monks decided to jump off the boat after all. One of the monks fell, not in the water, but on the pier. The whistle guy, who still had to jump back on the boat with the rope, was so shocked that he didn't jump back on the boat ! He tried to whistle so the driver would return, but ha didn't hear it. Luckily there was a nice thai guy who secured the boat to the pier at the next stop soe I and all those other tourists could get of.




Vandaag heb ik weer heel wat kilometers afgelopen. Ik ben eerst naar een bloemenmarkt geweest, waar ze bloemen hadden in heel onnatuurlijke kleuren, ik denk dat ze een beetje bijgekleurd waren. Daarna ben ik helemaal door Little India (wat echt wel heel "little" was, ofwel moet ik een stuk gemist hebben) en Chinatown gelopen. Hierna ben ik met de metro naar Lumpini park gegaan, waar 't zalig rustig was. Ik heb er heel lekker en uitgebreid japans gegeten voor 105 baht ! Da's 2 euro ! En vandaar ben ik helemaal door de wijk Silom naar de taksin brug gelopen om er de boot terug naar mijn hotel te nemen. Silom viel goed mee. 't was er rustig, maar misschien had dat te maken met dat 't zondag was en vroeg in de namiddag. Hoe dan ook, 't was een aangename wandeling, alleen heb ik twee dikke blaren gekregen. Ik had gisteren nieuwe flipflops gekocht (35 baht), maar ik vermoed dat ze nog iets te strak rond mijn tenen zitten.
Toen ik terug naar mijn hotel keerde met de boot, gebeurde er nog iets grappigs. Op de boten die hier op de rivier varen, zit er altijd een jongen die de boot aanmeert en die met een fluitje een signaal geeft dat de boot terug mag vertrekken. Bij de halte voor de mijne was iedereen al op- en afgestapt en had die jongen al gefloten dat de boot mocht vertrekken, toen twee monnikken besloten toch nog snel van de boot op de pier te springen. Een van de monnikken viel hierbij (op de pier, niet in het water). Maar de jongen, die de boot moet aanmeren verschrok zich en bleef daarom net iets te lang op de pier staan om nog mee op de boot te springen, hij probeerde de boot nog terug te fluiten, maar de bestuurder hoorde 't niet. Gelukkig was er bij de volgende halte een vriendelijke thai die de boot in zijn plaats aanmeerde zodat ik en al die andere toeristen er toch nog af konden ...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey, je leuke avonturen (?!) zijn wel heel fijn om te lezen. Terwijl jij je daar in goed weer heerlijk amuseert, zitten wij hier binnen. De zomer is ook officieel gedaan vandaag en dat gaan we voelen.
Amuseer je!

7:00 PM  

Post a Comment

<< Home