Wednesday, November 24, 2004

back in Chiang Mai

Yesterday evening I took the train to Chiang Mai. It was a hellish trip. Who could have thought it could be so cold in an not airconditioned room. When I bought my ticket 4 days ago I didn't have much choice, either a bed with aircon or a reclining chair without aircon. I took the latter, but it was still too cold. I arrived at 5.30AM in Chiang Mai. Everybody was still sleeping at the guesthouse where I had booked a room. At 7 I did get a room temporarely, cause my room was still occupied. The rooms were not as nice as on the pictures on their website and it was definitely not as clean as they said in my travelguide. I've already discovered two cockroaches, a gecko and the paint is peeling of the walls ... I think I will use my muskitonet again tonight, so there will be no unwanted creatures in my bed.
I've already found another guesthouse where I will go to first thing tomorrow morning. It's a brand new one, and the rooms are 100 baht cheaper.


Gisterenavond heb ik de trein naar Chiang Mai genomen. 't was een helse rit, wie had kunnen denken dat het zo koud zou kunnen zijn in een niet eens met airco gekoelde ruimte. Toen ik mijn ticket 4 dagen geleden ging kopen had ik niet veel keus meer, ofwel een bed met airco, ofwel een achteruitklapbare zetel zonder airco, dus had ik maar voor de laatste gekozen, maar helaas was het nog steeds te koud. Ik was vanmorgen al om half zes in Chiang Mai. Iedereen sliep nog in de guesthouse waar ik een kamer had geboekt. Tegen 7 uur kreeg ik dan toch tijdelijk een kamer, de mijne was nog bezet. De kamers bleken toch al snel niet zo mooi te zijn als op hun website te zien is, ik vermoed dat die foto's 10 jaar geleden genomen zijn. En het is al helemaal niet zo proper als mijn reisgids zegt. Ik heb al 2 kleine kakkerlakken ontdekt en een gecko en voor de rest bladert de verf van de muren van de vochtigheid ... Ik denk dat ik vannacht mijn muskietennet toch nog maar eens zal bovenhalen, zodat er geen vieze beesten in mijn bed kruipen
Ik heb ondertussen al een andere guesthouse gevonden, waar ik morgenvroeg direct naar verhuis. 't is een gloednieuwe, en bovendien zijn de kamers er 100 baht goedkoper

0 Comments:

Post a Comment

<< Home