Tuesday, December 28, 2004

BKK





In the mean time I've seen images of the wreckage down south, and I read the papers. I have to say I'm quite shocked. Phang-nga, Phuket and Krabi, three places I've visited, and some of the most beautiful places of Thailand, are almost completely ruined. And it happened at the height of high season, in the most touristy part of Thailand as well.
Life just goes on here in Bangkok. I have decided I will only take tuktuks and taxis when it is absolutely necessary. Yesterday when I arrived at the trainstation, there was not one taxi that wanted to bring me to Kao San by taximeter. They all wanted at least 150 bah, while it should be around 50 baht. So I said "Fuck you" (of course in my mind) and I took the bus for 4 baht. Today I took the bus to the southern busstation to get my ticket to Surat Thani, for the wonderfull price of 5 baht. The buses of bangkok are really great, it's just a little bit hard to now which bus to take cause everything is written in Thai. But you can always ask a local ...


Ondertussen heb ik beelden gezien van al de schade in 't zuiden, en ik heb de krant gelezen, en ik moet toch zeggen dat ik serieus onder de indruk ben. Phang-nga, Phuket en Krabi zijn alledrie plaatsen waar ik al ben geweest, en van de mooiste in Thailand, en nu schiet er zo goed als niks meer van over. Het moet ook wel lukken dat 't net nu gebeurd op het allerdrukste moment in 't hoogseizoen en dan nog in het meest toeristische deel van Thailand.
Voor de rest gaat het leven gewoon verder hier in bangkok. Ik heb ondertussen ook besloten dat ik vooral hier in bangkok nog zo min mogelijk gebruik ga maken van Taxi's en Tuktuks. Gisteren toen ik aankwam in 't treinstation, was er geen enkele taxi die me naar Kao San wou brengen met de taximeter, ze wouden allemaal minstens 150 baht, terwijl het normaalgezien natuurlijk maar rond de 50 baht zou moeten kosten. Dus heb ik 'Fuck you' gezegd (weliswaar in mezelf) en heb ik de bus genomen voor 4 baht. En vandaag heb ik de bus genomen naar het busstation voor 't zuiden om mijn ticket naar Surat Thani te kopen, voor de prachtige prijs van 5 baht. Eigenlijk zijn de bussen in BKK echt wel geweldig, alleen is 't ongelooflijk moeilijk om eraan uit te kunnen waar de bussen naartoe rijden aangezien dat er in het Thais op staat. Maar je kan het natuurlijk altijd aan een local vragen ...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

leuk om te weten dat alles goed is met je, de kranten staan hier vol met de rampverslagen.
wat doe je daar met oudjaar?
x, wim.

7:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Echt goed dat alles ok is met jou, maar wees toch maar voorzichtig. Je weet maar nooit met al die naschokken!!
Geniet in ieder geval van het goede weer want hier is het ijskoud en alvast een prettig eindejaar gewenst.
knuffel
Lies ;-)

7:24 PM  

Post a Comment

<< Home