Monday, November 08, 2004

Chiang Mai




I've been traveling with my parents for a few days now. First we stayed in Lampang , not in that beautiful guesthouse, but in a hotel that they had booked before and it was nice too. We visited one of the most beautiful and oldest temples of Thailand, in Lampang Luang. We also visited an elephant training camp on the way, where they made paper from elephant dung, yes ! They let me try to make some paper too. It was not dirty at all, and it turned out to be beautiful handmade paper.
Now we're in Chiang Mai. It's a lot less a city as I expected. There's now high towers, it's really a provincial town... I think dad expected something else too, he seems to be a little disappointed about Thailand, I think ...





Ik ben ondertussen alweer enkele dagen met mijn ouders aan het rondreizen. We zaten eerst in Lampang, niet in die mooie guesthouse, maar in een hotel dat zij al geboekt hadden, en dat ook niet slecht was. We hebben er een van de mooiste en oudste tempels in Thailand bezocht, de tempel lampang luang. We hebben tijdens diezelfde uitstap ook een olifantenkamp bezocht, waar ze ook papier maakten van olifantenstront, jawel , ik heb het zelf ook een keertje mogen proberen. 't was helemaal niet vies of zo, en 't werd mooi handgeschept papier.
Ondertussen zitten we in Chiang Mai. Het is hier toch veel minder 'stedelijk' dan ik had gedacht. helemaal geen hoogbouw of zo, echt een provinciestadje ... Ik denk dat papa er toch ook iets anders van had verwacht, hij is toch een beetje teleurgesteld in Thailand, denk ik ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home