Monday, December 06, 2004

Back in Chiang Mai again

I feel really bad, not sick, but bad. I did something horrible. During the busride to chiang Mai there was a thai lady sitting next to me. She has lived in the States for years and is a christian now. The first half hour she told me very elaborately how she turned to christianity and about which projects she does all over the world (like a missionary). After that first half hour the busdriver wanted her to stop talking (we sat on the first row) cause he couldn't concentrate on driving, good for me too. She kept on saying things like "praise the lord that I met you today" and about "happiness" and "joy". Apparently she hadn't been able to contact the person she was supposed to stay with in Chiang Mai, so she invited herself to join me to go to the smae guesthouse... Yeah, well, I didn't really feel like that, I mean, she was a nice lady, but to have to listen to her stories for the next the days, no ... So when we arrived in Chiang Mai, when she was taking her lugage I jumped into a tuktuk and drove off, I'm so bad ...

ik voel me slecht, niet ziek, maar slecht. Ik heb iets verschrikkelijk gedaan. Tijdens de busrit naar Chiang mai zat er een thaise mevrouw naast me, die al jaren in Amerika woont en die zich tot het christendom heeft bekeert. Het eerste uur heeft ze heel uitgebreid zitten vertellen hoe ze er toe is gekomen om zich te bekeren, en ook welke projecten ze nu allemaal doet (een beetje als een missionaris) over gans de wereld. Na dat eerste uur vond de buschauffeur dat ze moest ophouden met tetteren (we zaten op de eerste rij) want hij kon zich niet concentreren op het rijden, was ik effe blij. Ze was maar bezig van "praise the Lord that I met you today" en over 'happyness" en "joy". Nu bleek dat ze nog geen contact had kunnen opnemen met haar vriend waar ze zou logeren, dus had ze zich maar uitgenodigd om met mij mee naar dezelfde guesthouse te gaan ... Ja, daar had ik natuurlijk niet zo heel veel zin in, op zich was het best wel een aardige mevrouw, maar om de volgende dagen ook nog naar haar verhalen te moeten luisteren ... Dus toen we in Chiang mai waren aangekomen, ben ik, toen ze haar bagage nog aan 't pakken was, maar snel in een tuktuk gesprongen en weggereden, zo slecht van mij ...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

:-))

5:23 PM  

Post a Comment

<< Home