Friday, October 01, 2004

English Camp 2 : the ladyboys



Back at english camp again. This time with a city school and for three days. The children are very different than than the children of the first camp. They are unbelievably enthousiastic and not shy at all. They speak pretty good english. And there's a big group of ladyboys. We all had a great time ! Yesterday evening there was a show with sketches and miss-election. It was so funny ! There were 8 participants, but only one real girl. Some ladyboys are really good, you wouldn't even know they were boys ... It's really nice, cause they give all they can doing these sketches, they're not scared at all, I don't think anybody would laugh at them.
By now I really have laughing-muscle-ache. We also had to pose for a million pictures, and smiling all the time, cause everry kid wants to be in a picture with us. We even had to sign our names, yeah, being an english teacher in Thailand, it's a bit like being a rock star.
And something I forgot to mention. My name is not Ine at english camps, it's Super Tina ! cause Ine apparently means something bad (bitch) in thai. So they call me Tina and Super is the groupname of my group of kids.


We zijn terug op engels kamp, deze keer met een school uit de stad en voor drie dagen. De kinderen zijn heel anders dan die van de vorige school. Ze zijn ongelooflijk enthousiast en helemaal niet verlegen. Ze spreken behoorlijk goed engels. En er is een grote groep ladyboys. We hebben ons al heel goed geamuseerd. Gisterenavond was er een show, met toneelstukjes en o.a. een missverkiezing. Dat was zo grappig ! Bij de 8 deelnemers was er maar 1 echt meisje. Sommige van de ladyboys zijn echt supergoed, je zou niet eens weten dat ze jongens zijn ... Het toffe aan thaise kinderen is dat ze zich volledig geven bij zo van die opvoeringen, ik denk niet dat ze hier ooit iemand zouden uitlachen.
Ik heb ondertussen echt lachspierpijn. En dan moesten we vanmorgen nog voor ontzettend veel foto's poseren en maar lachen, want ieder kind wilde wel met ons op de foto. En we moesten ook handtekeningen uitdelen, ja zo leraar engels zijn in Thailand, 't heeft iets weg van rockster zijn
En nog iets wat ik vorige keer vergeten te zeggen heb. Op de engelse kampen heet ik niet Ine, maar Super Tina, want Ine heeft blijkbaar een slechte betekenis in 't Thais (bitch). Dus hebben ze me tot Tina omgedoopt en die Super is de naam van mijn groep kinderen

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Tina, keileuk die nieuwe naam! Grappig!

Ik ben zo langzaam maar zeker wel jaloers aanhet worden. Rocksterverhalen en zo... Nou, zat ik maar ginder in plaats van hier.

5:14 PM  

Post a Comment

<< Home