Tuesday, September 21, 2004

Raining again



I took a calm day today. I went to a temple with a 32m tall standing buddha. It was hidden in a small street and it was not so easy to find it, but I did it even without annoying tuktukdrivers. I didn't think the buddha looked that tall, not 32 m.
After that I took the boat and skytrain to the Emporium shopping centre, where all the fancy shops are. I ate some spaghetti blognaise there, but i got ripped off. On the menu the price was 140 baht,but in the end I had to pay 200 baht. I think they charched me something like 40 baht VAT.
And now I'm updating my blog again cause it has started pouring rain again.


Vandaag heb ik 't rustig aan gedaan. Ik ben naar een tempel geweest met een 32 meter grote staande boeddha geweest. Hij lag verstopt achterin een klein steegje en was dus niet zo gemakkelijk te vinden (maar 't is me toch gelukt, zelfs zonder vervelende tuk-tukchauffeurs). Ik vond eigenlijk dat hij niet zo groot leek, die boeddha.
Daarna ben ik met de boot en de skytrain naar het emporium-shoppingcenter geweest, waar alle sjieke winkels zijn. Ik had er gegeten (spaghetti bolognaise, die trouwens niet slecht was), maar ben wel vies afgezet geweest, op de menukaart stond dat hij 140 baht kostte, maar toen ik de rekening kreeg voorgeschoteld, bleek dat ik 200 baht moest betalen. Mijn drinken moest er wel bijgerekend worden, maar een flesje water kost normaalgezien maximum 20 baht. De rest was allemaal nog extra tax
En nu zit ik hier mijn logboek maar up te daten want de hemelsluizen hebben zich boven Bangkok geopend ...