Friday, September 17, 2004

back in BKK



I arrived in bangkok with an hour delay. I 'm staying at the nice Sawasdee House, again in the kao San area. My room is very cheap, but it's only the size of a matchbox. It is very clean though.
Today I went to Siam Square, where there are a lot of shoppingmalls with modern clothes and furniture shops. There are a lot of japanese restaurants, they are still a bit too expensive for my budget of 750 baht a day, but they are very cheap comparing to european prices. I walked all the way from Siam Square to Sukhumvit. I visited a temple on the side of the road. It was not an well-known temple but it was very nice. there were beautiful murals inside. A monk guided me around the temple even though he didn't speak english, he just pointed at everything and had to laugh all the time :-) After that I walked to the Gaysorn shoppingcentre, where there are a lot of really expensive shops, inside Gaysorn you could forget you're in bangkok. Ther was even a shop that had wintercoats in the window, though you could use them there cause it was so cold with all the airconditioning. Sukhumvit was't that great, but maybe that's only because I was really tired after the long walk. I will have to go back sometime ...


na een uur vertraging met de trein ben ik terug in Bangkok aangekomen. Ik verblijf nu in een gezellige guesthouse Sawasdee House, opnieuw in de buurt van Kao San Road. Mijn kamer is spotgoeiekoop, maar is dan ook zo groot als een luciferdoosje. 't is er wel heel proper.
Ik ben vandaag naar Siam Square geweest, waar verschillende shoppingcentra liggen met hele moderne kleren en meubelwinkels. Er zijn daar ook ongelooflijk veel Japanse restaurants, voor mijn beperkte budget van 750 baht per dag een beetje te duur, maar naar europese normen nog steeds spotgoeiekoop. Van Siam Square ben ik te voet naar Sukhumvit gelopen, dat was wel een heel eind. Onderweg heb ik nog een onbekende tempel bezocht, die desondanks heel mooi van binnen was, de boeddhabeelden waren niet bepaald indrukwekkend, maar de muurschilderingen wel ... Er was ook een monnik die zo goed als geen engels sprak, die mij rondgeleid heeft, en die overal maar naar wees en maar moest lachen ...
Daarna ben ik verder richting Sukhumvit gewandeld. Onderweg was er ook nog het Gaysorn shoppingcenter, waar ze echt alle dure merk-winkels hebben, als je er binnen rondloopt zou je nog vergeten dat je in BKK zit. Er was zelfs een winkel waar er winterjassen in de vitrine hingen, al zou je die daarbinnen wel kunnen gebruiken met zo'n koude airco
Sukhumvit zelf viel op 't eerste zicht wel tegen, maar ik denk dat ik misschien wat te moe was van de lange wandeling en zal dus nog eens moeten terugggaan ...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dat bijna dagelijks foto's en commentaar plaatsen schijnt nogal te lukken. Zijn er dan zoveel internetcafés in Thailand? En dat foto's invoegen, hoe doe je dat? Gewoon een kabeltje tussen pc en fototoestel? (Misschien zou ik dat dan ook wel kunnen.) Mvg, pp.

5:11 PM  

Post a Comment

<< Home